Kontakt mail mig! freelancejournalist English

Freelancejournalist Hans Henrik Lichtenberg

Freelancejournalistik, tekster, pressemeddelelser og kommunikation

”Det kalder jeg fleksibilitet”

Middelfart Dækcenter har siden virksomhedens etablering benyttet sig af et DeloitteASP system. Det har betydet besparelser og hurtig håndtering af forespørgsler samt et godt overblik over økonomien i virksomheden.

Detailsalg af dæk og andet tilbehør til biler kræver styr på logistikken. Det ved Kaj Sørensen, direktør i Middelfart Dækcenter, alt om. Derfor valgte han at implementere ”hele pakken”, da hans revisor anbefalede en DeloitteASP løsning.

Det er vigtigt, at han og de seks medarbejdere konstant er online med lageret, så kundernes forespørgsler kan besvares øjeblikkeligt. Det er blevet muligt med løsningen fra Deloitte & Touche, som også klarer hele virksomhedens fakturering og bogføring. Systemet bygger på Microsofts Axapta, og derfor er udveksling af data med eksempelvis Microsofts Officepakke meget nem.
”Vi kører alt gennem systemet, og det fungerer upåklageligt,” siger Kaj Sørensen, der efterhånden har halvandet års erfaring med systemet.

DeloitteASP giver besparelser
Middelfart Dækcenter har to afdelinger – en i Fredericia og en i Middelfart. Begge afdelinger er koblet på systemet, og det sparer faktisk et kontor og dermed en bogholderifunktion for den ene afdeling. Samtidig er der hele tiden mulighed for at kalde på assistance fra en revisor hos Deloitte & Touches hot-line, hvis der er behov for det. Revisoren kobler sig på systemet og kan på afstand afhjælpe eventuelle problemer eller simpelthen hente data til brug for revision af virksomhedens regnskab. Det giver en daglig tryghed og sikkerhed for, at systemet altid er i topform.

Systemet indretter sig efter kundens ønsker
”Vi var blandt de første, der fik installeret systemet, så det var lidt pioner-agtigt,” husker Kaj Sørensen. Systemet blev dog hurtigt implementeret, og stort set uden undervisning blev systemet en uundværlig del af hverdagen. Under hele processen har begge parter været i nær kontakt, og systemet er løbende blevet tilrettet til netop Middelfart Dækcenters særlige behov.

Gode muligheder for udvidelser
”Det virker jo, som det skal, og det ikke vanskeligt at benytte,” fortæller Kaj Sørensen”. – Derudover er der mange muligheder for udvidelser”. Blandt andet kan Kaj Sørensen ane muligheder for at udvide systemet til både bankopkobling og e-handel. ”Det er helt sikkert noget, der kommer,” lyder det fra Middelfart Dækcenter.

Er du interesseret i at vide mere om DeloitteASP, er du velkommen til at
kontakte Jens Engbork på telefon 45 94 50 00 eller klikke ind på
www.deloitte.com/dk/deloitteasp.

»

Your comment

You must be logged in to post a comment.