adServing Danmark A/S – nyhedsbrev 1/2008

Velkommen til adServing Danmarks første nyheds i 2008. Vi vil her i nyhedsbrevet bringe nyheder om vores spændende hverdag samt nye produkter og innovative tiltag. Velkommen til!

Brush-up produkter til webshops
For at i mødekomme mange webshops behov for en grafisk opdatering har adServing Danmark 1. februar lanceret en kampagne, der skal gøre det mere attraktivt at handle i onlinebutikker. Kampagnen er opdelt i tre pakker og retter sig mod webshops, der ikke har fulgt med på det grafiske. adServing Danmarks initiativ sker i erkendelse af, at mange brugere forlader webshops med et dårligt design uden at købe noget, simpelthen fordi det signalerer useriøsitet. Kreativ chef Dave Tuladhar Holmfred siger:
”Vi ringer nu rundt til webshops og tilbyder disse løsninger, og vi har allerede oplevet en stor interesse. –Ikke mindst fra udbydere af webshops som DanDomain og Scannet, som vi arbejder på at skabe et fast samarbejde med. For os at se hænger online markedsføring meget nært sammen med webshops og deres grafiske udformning, og derfor tror jeg, at der er et stort potentiale her, både for os og butikkerne.”

AdServing Danmark introducerer intelligente kampagner
Bag begreberne TTL og ETC gemmer der sig nogle helt nye muligheder for online-annoncering. Time Target Limit (TTL) gør det muligt at gøre prisen annonceeksponering afhængig af, hvor lang tid annoncen rent faktisk vises. Det er en stor fordel i de tilfælde, hvor brugerne benytter sider som link stier for at komme til det ønskede content. Gængse systemer er ikke i stand til at skelne mellem, om folk er på en given side blot for at komme videre, eller om de allerede er det ønskede sted – hvilket har meget stor betydning for kvaliteten af annonceeksponeringen. adServing Danmark tilbyder nu som de første i Danmark at målrette kampagner med TTL, hvilket betyder lavere pris for hurtige eksponeringer, men også en lidt højere pris for de længerevarende visninger af høj kvalitet,” siger Rasmus Kjærgaard.
Samtidig introduceres Evolved Traffic Campaigns (ETC). Denne type kampagner tager højde for hvor mange gange en bestemt person har set et bestemt banner – og hvilke handlinger personen har foretaget. Har brugeren allerede købt varen eller set banneret et givent antal gange, udskiftes det med næste banner i kampagnen. På den måde undgås spildte visninger, og det smarte er, at ETC fungerer på tværs af sites.
”Vi kan følge folk på de forskellige sites, hvis annoncering vi håndterer, og dermed kan vi både ramme bredt og helt ned på individniveau,” fortæller Rasmus Kjærgaard om ETC.

Dating sites giver adServing Danmark 38 mio. nye sidevisninger om måneden
En ny annoncepartner, Sejberg IT, har med sine to datingsites love.dk og hot.dk øget adServing Danmarks inventory med over 38 millioner månedlige sidevisning. Det svarer til over 100 millioner bannereksponeringer. Datingsiderne er interessante for adServing Danmarks annoncører, fordi de når en bred og landsdækkende målgruppe, og det er vedkommende for eksempelvis teleselskaber som TDC og Debitel, siger markedschef Morten Marcussen.
For ejeren af Sejberg IT betyder aftalen en forøget omsætning i størrelsesordnen et par hundredetusinde kroner om måneden. Samtidig har han outsourcet stort set alt, der har med annoncering at gøre til adServing Danmark. Morten Marcussen siger:
”Når vi regner på økonomien for en kunde er det vigtigt at gøre opmærksom på, at et samarbejde med os kan erstatte både udgifterne til et annoncesystem, og ved sites på størrelse med SejbergITs kan der i den forbindelse også spares to sælgere.”