adServing International A/S offentliggør prospekt for introduktion på OMX First North


adServing International A/S introduceres nu på First North. Virksomheden har udviklet et unikt elektronisk system til annoncehåndtering på tværs af digitale mediertyper. Teknologien vil ændre annoncebranchen og give helt nye finansielle muligheder for medieudbyderne, spår adServing International A/S.

adServing udbyder mellem 600.000 og 1.200.000 stk. nye aktier til en fast kurs på DKK 19,00 per aktie à nom. DKK 0,14, svarende til mellem 11,4 og 22,8 mio. kroner i kapitaltilførsel til finansiering af Selskabets aggressive vækst—og internationaliseringsstrategi. Selskabet har modtaget bindende forhåndstegninger og tegningsgarantier for minimumsudbuddet på de 600.000 stk. nye aktier, hvilket sikrer, at udbuddet gennemføres.

”Med optagelsen på First North vil vi sikre kapital til at udnytte vores markedspotentiale. Vi har nu alle muligheder for at blive den globale markedsleder på både innovation og økonomi inden for fremtidens annoncesystemer. Optagelsen på First North vil også betyde en større grad af eksponering og synlighed i forhold til det internationale marked, potentielle partnere og branchespecialister og ikke mindst investorer,” siger Jesper Møller, adm. direktør i adServing International A/S.

Prospektet offentliggøres i dag den 8. juni 2007, og er tilgængeligt på Selskabets hjemmeside. Tegningsperioden løber fra den 18. til den 29. juni 2007. Tegning af nye aktier foregår via selskabets hjemmeside www.adservinginternational.com eller ved indlevering af tegningsblanket til eget pengeinstitut. Schrøder, Lucas & Partnere har rådgivet selskabet i forbindelse med Selskabets introduktion på First North.

Øget brug af det digitale sendenet (TV), Internet og online-annoncering gør det unge marked for elektronisk annoncering til et område i kraftig vækst. Med udgangspunkt i et veletableret forretningskoncept og et unikt system, selskabet har udviklet, vil adServing udnytte markedets potentiale til at blive ledende på feltet for integrerede løsninger til onlinemedier i Europa.
adServings samlede løsning til online medieejere omfatter:

• udlejning af eget udviklet system til elektronisk annoncehåndtering
• outsourcet kampagnehåndtering
• annoncesalg
• grafisk service

I dag servicerer adServing mere end 100 online medier i 9 lande med blandt andre to af Skandinaviens største medieaktører i kundeporteføljen. Selskabet forventer at omsætte for omkring 17 mio. kroner i 2006/2007, med en overskudsgrad på 14 procent. Gennem yderligere international ekspansion forventer adServing at nå op på over 120 mio. kroner i omsætning og en overskudsgrad på mere end 30 procent inden for fem år. De frigivne midler vil målrettet blive anvendt på yderlige udvikling samt global markedspenetration.

Se mere på www.adservinginternational.com – her findes blandt andet prospekt og tegningsblanket.

Pressekontakt
Jesper Møller, Adm. Direktør
adServing International A/S
+45 33 28 41 41
jesper@adservinginternational.com

###

Adserving International udlejer annoncesystemer til håndtering af online annoncer og anden digital annoncehåndtering. Virksomheden er repræsenteret med hel- eller delejede agenturer i Danmark og Sverige og salgsaktiviteter i Finland. adServing International´s annoncesystemer anvendes i dag i ni europæiske lande. Virksomheden har en klar strategi med fokus på hele Europa, og forventer at være repræsenteret i 25 europæiske lande i 2010. adServing International´s kunder tæller blandt andet MTG, Bonnier og QXL. For mere information om adServing International besøg www.adservinginternational.com