Boom i reklamer via email

Home / Pressemeddelelser / Boom i reklamer via email

Danskerne er vilde med at modtage deres reklamer pr. email frem for i postkassen. Ligesom online-handlen har permission marketing-branchen stor fremgang – og det betyder bedre og mere målrettede tilbud til forbrugerne. Samtidig bliver miljøet ikke belastet med tusinder tons glittet papir fra reklametryksager.

Danskerne siger i stigende grad nej tak til reklamer i postkassen og ja tak til reklamer i mailboksen. Permission marketing, reklamer pr. email, er i kraftig vækst, fordi virksomheder og ikke mindst forbrugere har taget annonceformen til sig. Newmedia-virksomheden, RiverHill, udsender nu dagligt mere end 500.000 annonce-emails til danske modtagere:
”Da vi startede for snart fem år siden, bar vores reklamenyhedsbreve præg af at være en elektronisk udgave af kuponhæfterne. Dét har ændret sig markant. Nu tages mediet seriøst, også af de store spillere – og permission marketing er samtidig oplagt for nichebutikkerne, fordi vi kan målrette vores mail Forbrugertilbud.dk meget nøjagtigt,” siger Bjørn Bæk, der er medejer af RiverHill.

Helt nye muligheder
Det er i stigende grad de større og kendte virksomheder, der vælger permission marketing. Her får virksomhederne nemlig hurtig adgang til en stor, veldefineret gruppe forbrugere.
”I kraft af det høje antal forbrugere, som modtager reklamen, kan man lave slagtilbud på kendte mærker. Det kan sammenlignes med en forbrugerklub, hvor mange går sammen og dermed kan forhandle sig til usædvanligt lave priser. Den store brugerbase giver desuden annoncørerne mulighed for at tilbyde nogle unikke produkter og tjenesteydelser, som ikke findes andre steder end på nettet,” fortæller Bjørn Bæk.
Muligheden for at målrette reklamerne helt præcist betyder også, at forbrugerne i højere grad modtager reklamer, som er relevante. Eksempelvis kan man rette sine elektroniske reklamer mod personer med bestemte postnumre, i en bestemt indkomstgruppe eller aldersgruppe samt til henholdsvis mænd eller kvinder.

Permission marketing udvikles i takt med onlinehandlen
Alene i 2007 er over 2000 nye onlinebutikker skudt frem i Danmark, og den voldsomme vækst i e-handlen trækker permission marketing-branchen med. For RiverHills vedkommende har der siden opstarten i 2001 været tale om tæt ved en fordobling af omsætningen hvert år.
I Internettets unge år havde permission marketing et blakket ry og blev sat i bås med udsendelse af spam-emails. Branchen er siden modnet og har nu blandt andet en brancheforening med et sæt etiske regler. Det har gjort, at virksomhederne nu bedre kan få øje på de fordele, der er, ved at benytte emails som markedsførings-platform. Blandt andet giver det annoncørerne mulighed for at se, præcist hvad udbyttet af en annonce er – via tracking kan man måle effekten øjeblikkeligt.

For yderligere informationer kontakt venligst:

Partner Bjørn Bæk
Tlf.: +45 86 20 79 01 / +45 30 62 15 30
e-mail: bjorn@riverhill.dk
www.riverhill.dk