Brochure-tekster

Home / Business Cases / Brochure-tekster

Maj-juni 2007 lavede jeg nogle små cases og anden tekst til Nordshops nye brochurer:

Om Nordshop
Nordshop designer, udvikler, leverer og monterer alle former for display, butiksinventar og shop in shop. Vi har mere end 40 års erfaring med at finde netop den shopløsning, der bedst profilerer dine produkter.
Dit brand er vores udgangspunkt. Vi indlever os i dit univers og søger at afdække dine behov præcist – på den måde finder vi den løsning, der understøtter dine produkter og din forretning optimalt.
Vi kan være med i designfasen eller konstruere efter dine anvisninger. Vi kan levere delemnerne direkte til dig eller stå for lagerføring, logistik, distribution og montering ude i butikkerne.
Din shopløsning skal være lige i øjet. Derfor går vi ikke på kompromis – vedholdende designudvikling, gennemtænkte konstruktioner og ærlighed i samarbejdet er det, vi forstår ved kvalitet.

Case med HB Textil
Nordshop er med i idéudviklingen, når HB Textil skal have nye shopløsninger: ”Idéen til vores nye inventar på CIFF messen er faktisk Nordshops,” fortæller divisionschef for Claudio og Decoy, Poul Eilenberg. ”De koncepter, Nordshop har udviklet til os, er tilpassede, så vi kan anvende dem hele vejen rundt – både i stationære og mobile showrooms samt i butikker. For os er det vigtigt, at inventaret ikke kun ser smart ud, men også er funktionelt. Eksempelvis har vi fået designet nogle salgsborde, så de indeholder lagerplads nedenunder – de genererer en rigtig god omsætning.”
”Prismæssigt hænger Nordshops løsninger også godt sammen. Når det kommer til levering, er Nordshop helt unik; det er altid det rigtige antal varer, vi modtager, de er pakket forsvarligt – og de kommer til tiden. Vi tjekker jævnligt priser på butiksinventar andre steder, og der er ingen, som kan matche Nordshop samlet set,” konkluderer Poul Eilenberg og tilføjer: ”Hos Nordshop er der bevidsthed om, at det er business for begge parter. Vores samarbejde er præget af en god kemi – men det helt afgørende for vores valg af Nordshop som leverandør er, at vi her får den rigtige vare til den rigtige pris.”

Case med SaniScan
SaniScan har benyttet shopløsninger fra Nordshop de sidste 3 år.
”Designernes kreativitet gjorde, at vi valgte Nordshop. Vi ved selv nogenlunde, hvad vi har behov for – og så færdigudvikler de projektet med os,” fortæller Frank Thøgersen, account manager for SaniScan. ”Vi arbejder med mange forskellige typer shopinventar, og tilsammen kan Nordshops netværk af underleverandører dække vores behov. Det er en stor hjælp i det daglige, at vi ikke selv skal håndtere mange forskellige leverandører,” siger Frank Thøgersen.

Case med Royal Copenhagen
Royal Copenhagen har gennem de sidste fire år udviklet sine shop in shop-systemer i samarbejde med Nordshop.
”De opfanger let vores signaler og udformer modeller, så vi kan teste vores idéer i praksis,” siger salgsdirektør Kim Larsen fra Royal Copenhagen.
Når et system er færdigudviklet, varetager Nordshop produktion, lagerføring, logistik og opsætning.
”For os er det enkelt, at vi kun behøver at tale med én leverandør og samtidig får knowhow samlet ét sted. Det er med til at sikre, at vores produkter bliver vist rigtigt, så de understøtter vores brand,” forklarer Kim Larsen.

Case med EGO
EGO har på et år skabt et designunivers med internationalt snit og vundet to af de største, internationale designpriser. Salget spreder sig hastigt i hele verden, og Nordshop var med fra starten:
”Vi ville skabe et designunivers med frirum – med udgangspunkt i danske designtraditioner på den fede måde. For os betyder det, at form, æstetik og funktionalitet er naturlige, ligestillede forudsætninger i alle lag af vores virksomhed. Nordshops forståelse og åbenhed for vores idéer har været afgørende i den proces,” fortæller Michael Bruun, adm. direktør for EGO, og fortsætter: ”Vi har kun gode erfaringer med opbyggelsen af salgsunderstøttende materialer til vores distributører og direkte forhandlere. Buzzword som fleksibilitet er en styrke hos Nordshop, som udelukkende byder på succesoplevelser for alle involverede. Den afslappede og uhøjtidelige samarbejdsform er en anden væsentlig ting, vi sætter stor pris på.”