Færre fejl og massive besparelser ved e-handel

Home / Lemvigh-Müller / Færre fejl og massive besparelser ved e-handel

Det er nemt at handle elektronisk med Lemvigh-Müller, og inden for stålområdet er onlinehandlen firedoblet i løbet af blot to år. Det skyldes, at flere og flere virksomheder får øjnene op for de besparelser, onlinehandel giver – og at Lemvigh-Müllers handelssystem er et af de mest avancerede og brugervenlige på markedet.

155.000 varenumre er tilgængelige hos Lemvigh-Müller, og de kan alle bestilles online, enten som lagervarer eller såkaldte skaffevarer. Lemvigh-Müller tilbyder en række forskellige måder at integrere til kundernes IT-systemer, for herved i størst muligt omfang at forenkle arbejdsprocesserne for kunden – og samtidigt tilbydes gode rabatter ved onlinehandel.

e-handel til alle behov
Man kan som kunde vælge at handle online, præcis som når man går i en onlineboghandel; man logger ind, bestiller og betaler. For kunder, der bestiller mange varelinier om dagen, er dette dog ikke tilfredsstillende. De har så mulighed for at koble deres økonomi-/ERP-system op til Lemvigh-Müller og bestille direkte fra deres eget system.
Uanset hvilken løsning der vælges, kan en række arbejdsgange springes over, og risikoen for fejl minimeres. Samtidig kan systemet i høj grad lade det være op til kunden selv at definere, hvordan de vil indkøbe varer.

Gevinst for alle kunder ved e-handel

”Der er mange fordele for begge parter ved at handle elektronisk. Den største fordel får vores kunder dog typisk i forbindelse med fakturering. Tidligere var det en større opgave at gennemgå og kontere fakturaer. De ting kan nu kontrolleres helt automatisk via kundens eget økonomi-/ERP-system,” fortæller Business development manager, Michael Bjerre, der leder 12 medarbejdere i Kolding og Nyhavn.
De mest komplekse løsninger, vurderer Michael Bjerre, er interessante for kunder, som typisk bestiller mere end 40-50 varer om dagen, men selv den lokale håndværkers bestilling af en stjerneskruetrækker kan med fordel gøres på Internettet, der er den letteste adgang til online handel.
”Forcen ved vores handelsløsning er, at man kan komme i gang, uanset hvilke forudsætninger og behov man har,” siger Michael Bjerre.

Parat til boom i onlinehandel
Lemvigh-Müller overtog sidste år Louis Poulsen, som tre år i træk har vundet e-handelsprisen. Seneste pris fik Louis Poulsen i 2006 overrakt af videnskabsminister Helge Sander, fordi koncernen havde flyttet hele 48 procent af sin forretning til nettet og uddannet hele sin organisation i e-handel. Louis Poulsens innovation på nettet og Lemvigh-Müllers avancerede baggrundssystemer er nu blevet bygget sammen til en stærk løsning, der kan leve op til alle kundetypers behov.
”Vi fik samlet en masse viden og en enorm værktøjskasse. Vi har taget det bedste fra begge virksomheder og står nu med et system, der er helt unikt,” siger Michael Bjerre.
”Jeg kender ikke til andre onlinehandelssystemer, der har så mange varenumre, og samtidig er så fleksibelt.”

Salgsstyrken opgraderes

Medio fjerde kvartal lanceres en ny fælles web-handel. Forud for dette iværksættes et storstilet uddannelsesprogram, som indledningsvist skal opgradere medarbejderne. Alle sælgere vil komme på kursus, og på lokale kontorer vil en række medarbejdere modtage et to-dages kursus som superbrugere.
”Elektronisk handel er blevet et primært forretningsområde for Lemvigh-Müller; området har høj prioritet, og vi har et system, som ingen andre kan matche. Det skal vi nu have udbredt kendskabet til i hele organisationen og ude hos kunderne, idet vi her virkeligt har mulighed for at skabe en reel win-win situation” siger Michael Bjerre.