Festo tager på landsturné med Expotainer

I ugerne 12–14 kan man opleve Festo på landevejene og hos virksomheder rundt om i landet. Det er nemligt blevet tid til Festos årlige roadtrip, hvor en lang række af de seneste automationsmetoder og effektiviseringmuligheder vil blive præsenteret på en uformel og utraditionel måde i en lastbil, der er indrettet som interaktivt showroom og mødelokale.

Festo har indrettet en lastbil til et kørende eksperimentarium og showroom, som fra slutningen af marts tager på roadtrip rundt i landet. Her skal de seneste robot- og styringteknologier i løbet af tre uger vises frem for danske virksomheder. Bilen, som Festo kalder Expotaineren, har en udfoldelig pavilion, og den kan rumme op til 40 mennesker. Den er spækket med udstyr, som på en interaktiv måde viser gæsterne Festos tilgang til automation, og der er faciliteter til seminarer, møder og udstilling. På den måde kan nye og gamle kunder opleve Festos teknologier ude hos sig selv.

Messen kommer til kunderne
“Vores Expotainer er en måde at bringe vores teknologier helt ud til kunderne. Det giver en uformel stemning og virksomhederne får mulighed for at møde både vores produktspecialister og sælgere, samtidig med at de kan se produkterne i aktion,” siger Michael Puggaard Holst, der er marketingchef hos Festo. I år vil Festo have fokus på at præsentere en integreret automationsplatform og Mechatronic Motion Solutions samt forskellige løsninger til elektrisk og pneumatisk håndtering – alle løsninger som har et stort effektiviseringspotentiale i danske virksomheder. Festos Expotainer vil både besøge en række udvalgte kunder landet over og også invitere til åbne arrangementer, hvor alle er velkomne.

Stigende behov for automatisering
“Vi har fået rigtig god respons fra vores tidligere ture med Expotaineren. Det skyldes først og fremmest, at behovet for automatisering i danske virksomheder er meget stort. At effektivisere produktion er helt afgørende for, at danske produktionsvirksomheder kan overleve i Danmark, og vi har en lang række praktiske løsninger, som er udviklet til netop de brancher, vi skal ud og besøge med Expotaineren,” fortæller Michael Puggaard Holst. Han påpeger, at tidligere tidligere ture med expotaineren har resulteret i en række nye samarbejder og mere effektive løsninger i danske virksomheder.
“Den måde at møde vores kunder på har mange fordele. Det er mere uformelt, og det betyder, at vi hurgtigt kommer til at brainstorme i Expotaineren, og den proces forstærkes af, at vi har alle specialister med og kan vise løsningerne i praksis,” siger Michael Puggaard Holst.
Ideen med en kørende udstilling kommer fra Tyskland, hvor Festo har tre tilsvarende trucks, som kører rundt til messer og kunder. Se mere om Festo her: www.festo.com.

For yderligere information kontakt venligst:
Michael Puggaard Holst
Marketingchef
40 54 37 85
MichaelPuggaard.Holst@dk.festo.com
Festo A/S
Marketing
Islevdalvej 180
DK-2610 Rødovre