IP-telefoni binder paneuropæisk virksomhed sammen

Home / Aastra Telecom / IP-telefoni binder paneuropæisk virksomhed sammen

IP-telefoni giver ud over massive besparelser på bundlinjen også nye muligheder for at arbejde sammen på tværs af grænserne. Itella Logistics er netop ved at integrere én samlet IP-løsning for fire danske afdelinger og en række afdelinger i Baltikum med flere end 200 medarbejdere i alt.

For en virksomhed, der arbejder internationalt, er kommunikation altafgørende. Det ved transportvirksomheden Itella Logistics alt om. Selskabet er ejet af det finske postvæsen og fragter gods i hele Nordeuropa. Effektiv styring af logistikken underbygges nu af en IP-telefoniløsning, som kobler alle filialer og chauffører sammen – på tværs af grænserne.
”Den enkle måde at kommunikere på via IP-telefoni giver os nye muligheder for at udnytte vores ressourcer,” fortæller Flemming Hildorf, der er IT-direktør i Itella Logistics.

IP-telefoni integreres med Outlook
Itella Logistics er ved at implementere et system, der gør det muligt at integrere virksomhedens IP-telefoni med Microsofts Outlook. Det vil for alvor danne én samlet kommunikationsplatform i hele virksomheden og skabe mange nye muligheder. Eksempelvis foregår meget af kommunikationen med chaufførerne på landevejene via sms. Problemet er, at afsenderen ikke ved, om en sms er modtaget og læst – det er envejskommunikation. Når chaufførernes mobiltelefoner bliver koblet op på Itella Logistics IP-telefoniserver, kan der hentes mails, og de kan blive læst højt for chaufføren, mens han kører – samtidig ved afsenderen, at beskeden er modtaget.

Besparelser på udlandsopkald
IP-løsningen fra Aastra Telecom, der er blevet udbygget over tre år af Scandinavisk Telecom, har givet store besparelser – særligt i de lande, som har høje takster hos teleudbyderne:
”Administratorsoftwaren til Aastra-centraler gør at flytning og ændring af brugere kan gøres remote. Derved sparer vi ventetid og gebyrer, da service i mange lande stadig er præget af manglende konkurrence. Med Administratorsoftwaren kan man med et snuptag binde eksempelvis danske telefonnumre direkte på litauiske lokalnumre eller omvendt, vi kan tillade vore kunder at benytte et litauisk nummer, som er bundet direkte til et svensk nummer, eller for den sags skyld til et norsk mobil nummer. Man har med andre ord et fuldstændigt flydende nummeropsætning, hvor man kan udnytte de samlede ressourcer af nummerserier, byliner og aftaler med internetudbydere på tværs af lande grænser. Via adsl-linjer forbindes hjemmearbejdspladser med softphones, ligesom midlertidige opsætninger på eksterne lokationer sker med IP-telefoner. Mulighederne er næsten uendelige,” fortæller Flemming Hildorf.

Itella Logistics IP-løsning har udviklet sig løbende i takt med virksomhedens behov. ”En af fordelene ved Aastras teknologi er, at alt kan skaleres. Ældre komponenter kan stadig benyttes, og der kan udbygges efter behov. – Men det største plus har været, at vi nu har en platform til at integrere hele firmaet, og det betyder meget for samarbejdet mellem landene”.

For yderligere information kontakt venligst:
Heidi Wrist-Elkjær
Aastra Telecom Denmark
Roskildevej 342 B, 2.
2630Tåstrup
Telefon +45 43 305 305
www.aastra.dk

Om Aastra Telecom
Aastra Telecom med hovedkvarter i Concord, Ontario, Canada, udvikler og markedsfører produkter og systemer til kommunikationsnetværk. Aastra er en ledende, global leverandør af IP-telefoni og løsninger inden for kontaktcentre til både store og mindre virksomheder i hele verden.
Aastra supporterer kunder i 30 lande og er repræsenteret i 17 lande. Kunderne tæller bl.a. IBM, Microsoft og Nato.
En stor del af Aastras kerneforretning kommer via opkøb af 1.-klasses selskaber i Europa og Nordamerika. Aastra er i Norden repræsenteret gennem 3 selskaber, og telekommunikations-løsningerne sælges gennem et net af mere end 150 professionelle partnere. Kundens behov er altid i fokus, og vi tilbyder såvel avancerede IP-løsninger, trådløs telefoni som avanceret og brugervenligt software, der integrerer virksomhedens dataapplikationer, herunder bl.a. professionelle contact centre.
Aastra Technologies Limited er af Frost & Sullivan blevet tildelt verdens mest prestigefyldte pris for god vækstledelse: Growth Strategy Leadership 2006.