Nyhedsavisen vælger nyt, avanceret annoncesystem

Home / adServing International / Nyhedsavisen vælger nyt, avanceret annoncesystem

Avisen.dk er det nyhedsmedie i Danmark, som har det mest avancerede system til annoncehåndtering online. Systemet, der er leveret af danske adserving, gør det muligt at tracke brugere og gennemføre kampagner, som er målrettet helt ned på individniveau.

Nyhedsavisen website avisen.dk er på flere måder et af de mest innovative nyhedssites i Danmark. Brugerinddragelse, temaer, flot design og blogs samt et fokus på de gode, hurtige nyheder gør avisen.dk til et nyt medie med en moderne strategi. – Men udviklingen stopper ikke her. En gennemgribende ombygning af sitet er nu på vej, og det nye avisen.dk forventes at gå i luften medio November 2007.

Maksimering af onlineannoncering
Et af de nye tiltag er annoncehåndteringen. Avisen.dk har outsourcet en stor del af sin annoncehåndtering til Adserving. Adserving har udviklet et annoncehåndteringssystem, der tillader, at medieejere kan maksimere deres indtægt gennem ekstremt målrettede kampagner. For avisen.dk betyder det, at de annoncer, en given bruger får vist, er et resultat af omfattende dataindsamling om den enkelte brugers adfærd. Det skaber præcision og øgede annonceindtægter. Direktør for online medier hos Nyhedsavisen, Marianne Leth, siger:
”Vi har fokuseret meget på print, men nu kommer turen til vores onlinemedier, og det kan vi ikke gøre uden samtidig at have den kommercielle side med. Vi har valgt Adserving som partner på annoncehåndtering, fordi vi ved de kan leverevaren.”

Udnytter kendt viden
Direktør i Adserving, Michael M. Finderup, siger:
”Avisen.dk kan nu afvikle kampagner, som udnytter den viden om brugerens adfærd, vi allerede kender. Hvis en person eksempelvis en gang har klikket på et banner om mobiltelefoner, så vil systemet vide dette og personen kan næste gang blive tilbudt et billigt abonnement.”
Denne kampagneform kendes også som evoked transfered campaign og gør det muligt for annoncører først at køre brede kampagner for derefter at målrette til enkelte brugere alt efter deres adfærd.

Målretning hjælper medier
De nye målrettede annonceringsformer er både en hjælp for læserne, der får mere relevante annoncer, og for medierne, som med et slag får mulighed for at øge annonceindtægterne markant. Adserving tilbyder både at håndtere hele systemet for medier eller at udleje systemet til mediernes annonceafdelinger. Annoncesystemet er intuitivt opbygget og kan efter en relativ kort introduktion benyttes. Adserving tilbyder grundig oplæring, hvor både simple kampagner og de mest avancerede adfærdsstyrede kampagner samt forskellige kombinationer af dem gennemgås. Se mere på www.adserving.dk

Om adServing
adServing International udlejer annoncesystemer til håndtering af onlineannoncer og anden digital annoncehåndtering. Virksomheden er repræsenteret med hel- eller delvistejede agenturer i Danmark og Sverige og har salgsaktiviteter i Finland. adServing Internationals annoncesystemer anvendes i dag i ni europæiske lande. Virksomheden har en klar strategi med fokus på hele Europa og forventer at være repræsenteret i 25 europæiske lande i 2010. adServing Internationals kunder tæller blandt andet MTG, Bonnier og QXL. For mere information om adServing International besøg www.adservinginternational.com