Prøv golfbaner på nettet

Home / Pressemeddelelser / Prøv golfbaner på nettet

Ny dansk teknologi gør det muligt for golfspillere at gennemgå alle golfbanens 18 huller i et virtuelt miljø på Internettet. I første omgang er Århus golfklub lagt på nettet, så turister og medlemmer kan planlægge strategi og golf-ferier på selv en mørk regnvejrsdag.

Avanceret 3D-teknologi er taget i brug for at præsentere de danske golfbaner på Internettet af det århusianske design-firma Boldsen Industriel Design. Flere end 70 panoramabilleder, der kan vendes og drejes 360 grader udgør hver golfbane. Det giver et overblik over banerne, som man end ikke kan danne sig på den fysiske golfbane.
Henriette Krøyer fra Dansk Golf Unions Erhverv A/S overvejer i øjeblikket, hvordan GolfWalk kan kommercialiseres til gavn for de danske golfklubber.
”Det ser utroligt interessant ud, og jeg kan forestille mig, at det får en stor udbredelse, fordi man får en tiltalende præsentation af banerne, som ikke er set før,” siger hun.

Virksomheden bag GolfWalk, Boldsen Industriel Design, regner med, at deres værtøj vil blive den standard, som alle golfbaner vil benytte til at præsentere sig overfor nye medlemmer og turister.
”Det betyder, at ikke blot de enkelte golfbaner, men også lokale turistkontorer kan være interesserede i teknologien,” siger arkitekt/industriel designer og indehaver Peter Boldsen.
Direktør i Tourist Århus, Steen Berg, der samarbejder med Peter Boldsen er enig:
”Teknologien giver nogle fantastiske muligheder i forbindelse med turisme. Internettet har en enestående mulighed for at formidle turisme, fordi ferierejser ikke er noget, man kan prøve inden man køber. GolfWalk er derfor en genial løsning,” siger Steen Berg, der regner med, at GolfWalk vil øge turismen generelt i Århus.

I første omgang koncentrerer GolfWalk sig om de 137 golfbaner i Danmark, men da der ikke eksisterer nogle tilsvarende systemer, kan Peter Boldsen ane en eksportsucces.
”Alle de tilkendegivelser, vi har fået fra brugere, klubber og organisationer har været positive. Vi satser derfor på snart at være klar til en international lancering af produkterne,” siger han.
At opbygge en virtuel model af en 18-hullers golfbane, tager en ca. en måned. Peter Boldsen regner med, at indtægterne primært skal komme gennem de enkelte klubbers sponsorer. Klubberne kan vægle mellem at tegne abonnement på den virtuelle golfbane eller købe rettighederne.

Aarhus Golf Club overvejer i øjeblikket, hvordan den virtuelle golfbane kan komme deres spillere til gode. Ulla Bai Høllund, der er bestyrelsesmedlem og webmaster for Aarhus Golf Club er meget interesseret. ”Det jeg har set er suverænt. Det er virkelig vores bane, man ser på nettet, og man danner sig nemt et overblik over faremomenter. Man kan se og opleve alle detaljer.”
Ulla Bai Høllund håber på, at GolfWalk vil kunne lokke flere greenfee-spillere til banen og give banens elitespillere en avanceret udvidet service.

Teknologien bag GolfWalk benyttes også til turistpræsentation af Århus på www.webwalk.dk i samarbejde med Tourist Århus.

Billedmateriale og baggrundsoplysninger kan hentes på www.golfwalk.dk/presse

For yderligere information kontakt:
Arkitekt/industriel designer og indehaver Peter Boldsen
Boldsen Industriel Design
Skolegade 7b, 8000 Aarhus C
tlf. 86 13 40 27
mail. peter@boldsen.com
web. www.golfwalk.dk – www.webwalk.dk