Pressecenter på Yahoo!!

Nu kan alle holde sig orienteret om nyheder og pressemeddelelser direkte fra kilden. Med Yahoo! pressecenter kan alle sende pressemeddelelser ud til medier i hele skandinavien pr. email, – og pressemeddelelserne bliver samtidig offentliggjort på Yahoo!.

Ved hjælp af få museklik kan virksomheder, organisationer og enkeltpersoner nu få kontakt til medier over hele Skandinavien. Yahoo! Pressecenter indeholder en opdateret liste over medier og emailadresser på netop de redaktører og journalister, som skriver om dit fagområde. Samtidig med, at din pressemeddelelse målrettet når ud til medierne, bliver den offentliggjort på Yahoo! Pressecenter, så alle kan følge med i dine nyheder.

Alle pressemeddelelser bliver gemt i arkiv til fordel for både medier og virksomheder.

Yahoo! Pressecenter er etableret i samarbejde med virksomheden Pressbox, der er nordeuropas største udbyder af opdaterede medieinformationer og online PR.
De to stiftere René Hjetting og Hans Henrik Lichtenberg ser frem til samarbejdet:

”Vi har erfaret, at Pressbox bliver taget meget seriøst af vores flere end 600 danske kunder og ikke mindst af IT-medierne, som langt hen ad vejen benytter Pressbox som deres primære nyhedskanal. Listen over forside-historier, som kommer fra Pressbox, er efterhånden meget lang,” siger direktør René Hjetting, der med Yahoo! Pressecenter, ser en mulighed for at nå et endnu bredere publikum til Pressbox´ online PR-tjeneste.

Yahoo! Pressecenter forbeholder sig ret til at slette pressemeddelelser med useriøst, forfejlet eller diskriminerende indhold.
”Det er vigtigt at medierne og læserne på Yahoo! Pressecenter er garanteret seriøse og korrekte informationer. Derfor vil en journalist læse alle pressemeddelelser igennem inden de bliver sendt ud til medierne og lagt på forsiden af Yahoo! Pressecenter,” siger redaktør Hans Henrik Lichtenberg fra Pressbox.

En udsendelse til alle relevante medier koster 350 kr. pr. land.