Shell Gas vælger avanceret IP-telefoni

Home / Aastra Telecom / Shell Gas vælger avanceret IP-telefoni

Shell Gas i Norden har implementeret en omfattende IP-telefoniløsning, der kobler over 50 medarbejdere sammen på tværs af organisationen og over landegrænser. Aastra Telecom har leveret løsningen, som for Shell Gas er et spring ind i nye, digitale måder at arbejde sammen på.

Shell Gas (LPG) i Norden gik nye veje, da virksomheden sidste år skulle implementere IP-telefoni. Der kan nu ringes gratis, og med et væld af ny funktionalitet er investeringen tjent ind på kort tid. Shell Gas valgte Aastra som teknologileverandør på grund af fornuftige priser, lave installationsomkostninger samt en afprøvet teknologi med vide skaleringsmuligheder. De kan udnyttes i takt med, at virksomheden bliver klar til de mere avancerede funktioner. Væsentligst var dog de nye muligheder for at arbejde sammen på tværs landegrænser og lokationer.
”Vi har nu et avanceret telefonsystem klar til fremtiden,” siger Kasper Nielsen, der er IT, CSC and process manager hos Shell Gas (LPG) Nordic. ”Det føles, som om vi sidder på forskellige etager i det samme hus, selvom vi faktisk er spredt over fire lande og på mange hjemmekontorer. Det betyder, at vi kan udnytte hinandens tid bedre.”
Telefoni er nu blevet en IT-service hos Shell Gas på linje med emailhåndtering, intranet og andre IP-services. Desuden giver løsningen en nemmere support og drift af virksomhedens telefoni samt funktioner, som sparer tid for organisationen som helhed.

Nye måder at arbejde sammen på

Aastra-løsningnen indeholder desuden værktøjet Telestat, som leverer statistik over, hvor og hvor meget der ringes fra de enkelte lokationer. Det benytter Shell til at se, hvorhenne systemet er belastet, og dermed er det nemmere at administrere ressourcer til telefonpasning og linjer. Kasper Nielsen, der netop nu er i færd med at sikkerhedscertificere Aastras system til Shells globale IT-netværk, siger:
”Fremtidsperspektiverne er meget spændende. Vi benytter allerede nu vores netværk til at holde daglige netmeetings, hvor vi arbejder sammen om eksempelvis dokumentudarbejdelse, applications support/træning og test af nye systemer i vore virtuelle teams. Telefonsystemet er et vigtigt værktøj til at gøre det endnu mere effektivt at arbejde i en nordisk organisation spredt i et virtuelt samarbejde uden ekstra teleomkostninger.”
Når sikkerhedscertificeringen af Aastra-systemet er på plads, er Shell Gas parat til næste skridt i brugen af Aastras avancerede IP-telefoni, og her vil software-baserede telefoner hos Shell Gas Nordic kunne benyttes verden over af virksomhedens ansatte.

60 procent af telefonien på Shell Gas Danmarks kontor er interne indenfor Norden, og en meget stor del af den interne telefoni foregår på tværs af grænserne. Det var tidligere en betydelig udgift, som nu er erstattet af fuldstændig gratis opkald.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
Aastra Telecom A/S
Presseansvarlig
Heidi Wrist-Elkjær AASTRA
Tlf.: +45 43 305 305
Fax: +45 43 305 306