Sikkerhed og internationalisering baner vej for e-handel

Home / Ukatagoriseret / Sikkerhed og internationalisering baner vej for e-handel

Jesper Lohmann DibsE-handel er i voldsom vækst, og det stiller stigende krav til sikkerheden og teknologien bag online betaling. DIBS Payment Services er Skandinaviens største udbyder at betalingsløsninger til e-handel og virksomheden har været med helt fra starten. Dermed har DIBS en solid erfaring, som kommer de flere end 7.000 kunder til gode.

DIBS er en virksomhed i hastig vækst. Flere og flere online butikker skyder frem, og de eksisterende bliver større. Samtidig stiger forbruget i takt med bedre webshops og større tillid til online handel. DIBS har siden internethandlens spæde start for over ti år siden stået for sikre og stabile løsninger til overførsel af følsomme kortoplysninger mellem kunder, butikker og kortindløsere.
”Vi eksisterer for at sikre et sikkert miljø for onlinetransaktioner, når der flyttes betalingsdata for butikker til kortindløsere som f.eks. PBS,” siger vicedirektør i DIBS, Jesper Lohmann. Det har virksomheden gjort så godt, at den nu håndterer over 40 procent af den samlede skandinaviske ehandel, som er på over 70 milliarder kroner årligt.

Skaber grobund for onlinehandel
DIBS er langt fra en statisk virksomhed, der blot følger markedets udvikling. Den fysiske tilstedeværelsen med afdelinger i de tre skandinaviske lande er blot en begyndelse, og DIBS er allerede nu aktiv med kunder i 17 lande – primært i Europa.
”Vores udfordring nu er, at tilbyde løsninger for vores kunder, der gør, at de nemt og sikkert kan etablere sig i nye lande. VISA og Mastercards kan benyttes alle steder, men lige som vi har Dankortet, findes der nationale kort og specielle forhold i mange europæiske lande. Vi kan nu tilbyde løsninger i de fleste europæiske lande, og det gør det nemt for onlinebutikker at etablere sig internationalt,” fortæller Jesper Lohmann.
Dermed er DIBS med til at skabe nye muligheder for kundernes forretning og onlinehandel generelt.

Bredt og voksende marked
DIBS kunder tæller alt fra internationale giganter til de helt små hobbyshops, og det er en helt bevidst strategi, siger Jesper Lohmann:
”Omkring 80 procent af vores kunder er små virksomheder, der med hårdt arbejde og kreativitet prøver nye forretningsmuligheder af på Internettet. De er spændende at arbejde med, og derfor gør vi meget for at tilbyde løsninger som både er skræddersyet til dem og til de større som f.eks. Telmore og Bolia.”
For at opbygge en større forståelse af onlinehandel har DIBS for nyligt foretaget den første fælles-skandinaviske undersøgelse af e-handel. I DIBS e-handelsindex er både forbrugere og e-butikker spurgt til deres forventninger for det kommende år, og her svarer 46 procent af forbrugerne, at de forventer at øge deres køb online. Hos e-butikkerne er forventningerne til fremtiden endnu højere. 88 procent af e-butikkerne forventer øget online-omsætning i løbet af de kommende 12 måneder.

Om DIBS
DIBS Payment Services er et resultat af en fusion i 2006 mellem DIBS A/S og DebiTech AB. Virksomheden er Skandinaviens førende i sit marked, og de 56 medarbejdere betjener flere end 7.000 kunder fra kontorer i Danmark, Norge og Sverige. DIBS er noteret på First North i Stockholm.
DIBS er stiftet i 1998 og har deltaget i udvikling af betalingsløsninger siden e-handelens fødsel. Det betyder, at virksomheden har en unik erfaring. DIBS Payment Services er en virksomhed i vækst, og betalingsløsningerne bliver konstant videreudviklet og forbedret i takt med kundernes ønsker og behov.
Sikkerhed og troværdighed er afgørende nøgleord for en virksomhed, der håndterer betalingstransaktioner for sine kunder. Derfor har DIBS gennemgået VISA/MasterCards PCI certificering, og derfor prioriterer DIBS sikkerhed højt i den fortsatte udvikling af betalingsløsninger.