Aastra og Change Networks i strategisk samarbejde

Samarbejde mellem Aastra, verdens førende udbyder af kommunikationsløsninger til erhvervslivet, og Change Networks, giver helt nye muligheder for økonomisk og enkel IP-telefoni til danske virksomheder.

IP-telefoni har aldrig været nemmere og mere omkostningsbesparende. Nu er det blevet muligt for danske virksomheder, at købe komplette løsninger for faste månedlige beløb, hvor al teknologi, drift og hosting er outsourcet. Det sker fordi den førende teknologiudvikler, Aastra, og outsourcingspecialisterne Change Networks er gået sammen om at tilbyde fælles løsninger.


“Det er af strategisk vigtig betydning for Aastra at kunne tilbyde løsninger inden for alle områder af virksomhedens telefoniløsning, hvad enten det gælder Centrex, IP-telefoni eller Open Source så er det teknologier, hvor Aastra besidder de førende kompetencer. Samarbejdet med Change Network er derfor en naturlig følge af ønsket om også at være førende inden for de hostede løsninger,” siger salgsdirektør i Aastra, Carsten Husted.

Alt samlet i én løsning
Samarbejdet mellem Aastra og Change Networks betyder, at danske virksomheder nu kan tilbydes en vifte af samlede pakker, som indeholder IP-telefoni, trådløs telefoni samt en række andre hostede IT-ydelser til en fast lav månedlig ydelse. Med Aastra i ryggen kan Change Networks tilbyde både IP baserede bylinjer som et alternativ til de nuværende ISDN linjer, samt outsourcing af hele virksomhedens telefoniløsning med en hosted løsning efter Change Networks eget koncept.
”Aastra integrerer deres teknologi op til vores koncept og det betyder at vi nu kan tilbyde en komplet outsourcing løsning, der indeholder alle elementer,” siger direktør i Change Networks Dennis Rohde.


Åbne standarder giver fleksibilitet og tryghed
”Den store fordel for vores kunder er at de nu endnu nemmere kan outsource deres telefoni. Aastra bygger på åbne standarder, og dermed kan deres løsninger supporteres og kobles sammen med en lang række eksisterende teknologier, ” siger Dennis Rohde.
Det giver en større tryghed og flere muligheder for fleksibel telefoni samt smarte løsninger for virksomhederne.

Stort markedspotentiale
Det økonomiske potentiale i samarbejdet er meget stort. 80 procent af de danske virksomheder benytter i dag ikke IP-telefoni – eller gør det ikke fuldt ud.
”Der er et enormt markedspotentiale. Virksomheder kan spare mange penge ved at udnytte de nyeste muligheder for hosted telefoni og tilbagebetalingstiden har aldrig været kortere. Samtidig er hosted eller outsourcet telefoni også en grøn teknologi, fordi vi udnytter vores servere optimalt. Det sparer både virksomhederne for udgifter til kun delvist udnyttede servere, og hjælper til med at reducere CO2-udslippet,” fortæller marketingchef hos Change Networks Rune Moe.

Koncept forhindrer fejlinvesteringer
Løsningen bliver tilmed meget nem af skalere. Det har tidligere været vanskeligt at op- og nedgradere statiske telefoniløsninger, men med Aastras og Change Networks løsninger kan virksomhederne løbende justerede deres telefoni til det præcise behov. Dermed undgås fejlinvesteringer.
Change Networks vil i samarbejde med Aastra i løbet af 2009 udbrede konceptet i Storbritannien.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Salgsdirektør Carsten Husted
Aastra Telecom Denmark
Roskildevej 342 B, 2.
2630Tåstrup
Telefon +45 43 305 305
www.aastra.dk


Om Aastra Telecom Denmark A/S
Aastra Telecom Denmark A/S er Aastra Technologies Limited’s selskab i Danmark – og er markedsledende inden for kommunikationsløsninger til alle typer virksomheder. Med hovedkvarter i Concord, Ontario, Canada, udvikler og leverer Aastra innovative kommunikationsløsninger og applikationer til alle typer virksomheder. Aastra arbejder på verdensplan og har mere end 50 millioner installerede linier over hele verden samt direkte som indirekte salgskanaler i mere end 100 lande. Aastra fokuserer udelukkende på enterprise communications markedet og tilbyder et af de mest komplette produktprogrammer inden for Unified Communications, som kan tilpasses, således at de nøjagtigt imødekommer den enkelte kundes behov. Løsningerne spænder fra telefonsystemer/call managers til små og mellemstore virksomheder til store skalerbare kommunikationsløsninger til de større virksomheder, hvor der er tænkt på integreret mobilitet, call center løsninger og et bredt udvalg af telefoner. Med sit store fokus på åbne standarder gør Aastra det mere effektivt for virksomheder at kommunikere og samarbejde. For yderligere information om Aastra, besøg venligst vores hjemmeside på www.aastra.com eller www.aastra.dk

Om Change Networks
Det er Change Networks® mission at tilføre erhvervsmarkedet et stort og bredt udbud af konvergente hostede IP teknologier (SaaS), som bliver leveret til kunden på Change Networks® egne dataforbindelser. Hele systemet er bygget op omkring vores kommunikationsplatform – Change Networks® Core Data Engine. Denne Engine vil forbedre kundens produktivitet og mobilitet, samt eliminere spildtid og give en videnbaseret værdikæde for virksomhederne.
Change Networks® skal positioneres som en af de førende spillere i markedet for hostede IP teknologier (SaaS). En virksomhed som har evnen – og dermed også forpligtelsen – til at udvikle nye konvergente produkter som har positiv betydning for vore kunders eksistensgrundlag. Det er vores mål at tiltrække innovative kunder som er interesserede i – sammen med Change Networks® – at optimere deres forretning med forbedret konkurrenceevne som resultat. Se mere på www.changenetworks.dk