adServing Danmark satser på nichemedier

Annonceudbyderen adServing Danmark udvider sin portefølje af danske sites med to væsentlig nichesites: Gaming.dk og Biltorvet.dk. Med de to nye medier er adServing Danmark endnu bedre i stand til at servicere annoncører med behov for at ramme specielle målgrupper meget præcist. 

Skal man nå særlige målgrupper nytter det ikke at annoncere bredt. adServing Danmark har derfor opbygget en portefølje på over 20 af de vigtigste nichesites i Danmark, som samler forbrugere med særlige interesser. I april 2008 er to nye kommet til.
”Vores mål er at nå helt specifikke målgrupper med vores annonceteknologi, og her giver sites som Gaming.dk og Biltorvet.dk nye spændende muligheder for alle parter,” siger Market Manager Morten Marcussen fra adServing Danmark.

Maksimalt udbytte af annonceplads
Eksempelvis nævner Morten Marcussen, at adServing Danmarks intelligente annoncehåndteringssystem gør det muligt at målrette kampagner alt efter hvor sitets brugere søger. Leder en bruger eksempelvis efter biler i Hillerød på Biltorvet.dk, så kan systemet præsentere annoncer fra annoncører, der ønsker at bruge det søgeord i sin markedsføring. Biltorvet.dk har afprøvet flere andre annoncesystemer, men har nu valgt adServing Danmark blandt andet på grund af adServings dedikerede salgsindsats mod specifikke sites.
Dertil kommer det avancerede annoncesystem, som åbner for nye måder at optimere online-annoncer på. Her kan nævnes kampagner, der tager udgangspunkt i, hvor mange gange en bestemt bruger bliver præsenteret for en annonce, eller prisgraduering ud fra hvor lang tid et banner bliver vist. Disse teknologier er med til at sikre, at adServing Danmarks nichesites får maksimalt udbytte af deres annonceplads.

Hobby bliver til forretning
For ejeren af Gaming.dk giver samarbejdet med adServing også nye muligheder. Sitet er landets førende community inden for populære spil som CounterStrike og Call of Duty og sitet har i en del år været drevet som et hobbysite. Men når adServing nu fremover håndterer annoncering på sitet, vil der for ejeren være et økonomisk grundlag for, at udvikle og optimere indholdet.
”Vi estimerer, at vi på Gaming.dk kan skabe en total omsætning i størrelsesordnen 35.000 kroner om måneden, – et beløb vi deler med sideejeren. Dertil kommer at vi fremover tager os 100 procent af alt, der har med annoncering på Gaming.dk, og dermed får ejeren mulighed for at bruge sine ressourcer på det, han er god til og synes er spændende,” fortæller Morten Marcussen.

For yderligere information kontakt venligst:

Market Manager Morten Marcussen
adServing Danmark A/S
H.C. Andersens Boulevard 10, 3-4. sal
DK-1553 Copenhagen V
Tel +45 70 22 09 02
Dir. +45 20 93 09 95
Fax. +45 33 44 41 59
www.adserving.dk

Om adServing Danmark A/S
adServing Danmark er dansk agent for et innovativt softwaresystem til afvikling af elektroniske annoncer, som er udviklet af adServing International A/S. Markedet for elektronisk annoncering er ungt, men øget digital broadcasting, internetbrug og onlineannoncering betyder, at det er et område i kraftig vækst. adServing Danmark vil udnytte dette potentiale og har som målsætning at blive markedsleder i Danmark inden for integrerede løsninger til onlinemedier.