I dag indleder adServing Danmark et samarbejde om onlineannoncering med Økonomisk Ugebrev. Med samarbejdet kan adServing Danmark tilbyde endnu en platform inden for de finansielle medier og dermed yderligere adgang til den attraktive målgruppe med høje indkomster for interesserede annoncører.
Det nye samarbejde med Økonomisk Ugebrev udvider gruppen af finansmedier, som adServing Danmarks kunder kan vælge at placere deres elektroniske annoncer på. I forvejen samarbejder adServing med blandt andre Den Nordiske Børs og Aktieinfo om annoncering. Økonomisk Ugebrev retter sig mod den samme målgruppe som de øvrige medier i finansgruppen og øger dermed spredningen i forhold til målgruppen.
”Økonomisk Ugebrev har en spændende læsergruppe inden for højindkomstsegmentet. Der er tale om folk med stillinger på direktionsniveau, som har en gennemsnitsalder på 44 år og en årsindkomst på 700.000 kroner. Samarbejdet med Økonomisk Ugebrev vil give os en bedre spredning i forhold til denne målgruppe, som vi allerede har god kontakt til,” siger markedschef i adServing Danmark, Morten Marcussen.
Udliciterer administration af annoncer
Økonomisk Ugebrev har ikke tidligere benyttet sig af eksterne samarbejder i forhold til administrationen af deres digitale annoncer. – Men som et mindre site har Ugebrevet fundet det økonomisk fordelagtigt at udlicitere annoncehåndteringen til adServing Danmark – ikke mindst fordi adServing på forhånd har etableret kontakt til de kunder, der ønsker at henvende sig til netop læserne af Økonomisk Ugebrev. Læserne kan på deres side se frem til nye og interessante tilbud, der er designet til netop dem. Morten Marcussen siger:
”Vi er glade for at få udvidet vores kontaktflade i forhold til gruppen med høje indkomster, så vi kan give vores kunder flere forskellige muligheder for at nå dette segment.”
Om adServing Danmark A/S
adServing Danmark er dansk agent for et innovativt softwaresystem til afvikling af elektroniske annoncer, som er udviklet af adServing International A/S. Markedet for elektronisk annoncering er ungt, men øget digital broadcasting, internetbrug og onlineannoncering betyder, at det er et område i kraftig vækst. adServing Danmark vil udnytte dette potentiale og har som målsætning at blive markedsleder i Danmark inden for integrerede løsninger til onlinemedier.