Billeder styrker loyaliteten

En ny tilgang til fotografi og billede på websites kan sætte gang i salget. Sådan lyder det fra fotografen bag virksomheden zsign.dk, der har specialiseret sig i at formidle visuelt på digitale platforme.

Billeder sælger – og det er danske virksomheder i stigende grad ved at få øjnene op for. Når der er et portræt af folkene bag en webshop, så sælges der flere varer, fordi tilliden øges. Det faktum har skabt grundlag for virksomheden Zsign.dk, der har specialiseret sig i at levere visuel kommunikation til webshops, websites og virksomheder generelt.
”Meget professionel fotografi har ikke udviklet sig de seneste tyve år. Vi har derimod taget ved lære af både den moderne psykologi og Internettet som platform for virksomhedsdrift. Når vi kombinerer det med fotografi, så sker der spændende ting,” siger Mads Vang Christensen, der er indehaver af Zsign.

Billeder skaber tillid – og salg
Det kommer til udtryk i billeder, som udtrykker virksomheders værdier og virkelige ånd. Det er fotos som viser virksomheden på den mest direkte og umiddelbare måde – og det skaber loyalitet og tillid.
”Der er utroligt mange virksomheder, som ikke ved hvordan de skal præsentere sig. Måske prøver de med noget tekst, som alligevel ligner de andres, eller der designes logo etc. Vores approach er at tage de billeder af virksomheden, der viser, hvem der står bag og hvilke værdier, der præger deres arbejde. Billerne lyver aldrig, og vi går ikke nødvendigvis efter de flotteste billeder. Det vigtige er, at de er reelle,” fortæller Mads Vang Christensen.
Hans koncept er i den seneste tid vundet frem, og det, mener han, kan til dels tilskrives finanskrisen.
”Danske virksomheder vender nu blikket indad og ser på, hvordan sejlene kan rebes til lavkonjunktur. På en måde skal de tilbage til det traditionelle købmandskab, der skal optimeres igen og tillid er nu et nøgleord,” siger han.

Visuel kommunikation gør besøgende til kunder
Udover det identitetsunderbyggende fotografi har Zsign også fokus på visuelt salg. De tusinder af danske webshops og virksomheder med tilstedeværelse på nettet har i alt for ringe grad fotos på, som illustrerer virksomheden og dens baggrund.
”Det betyder enormt meget, at virksomhedens medarbejdere er præsenteret med et foto, når folk handler på nettet. Når vi skal handle en bestemt vare, så tjekker den typiske forbruger gerne fire til fem webbutikker for prisen på den samme vare. Det, som afgør, hvor forbrugeren handler, er ikke nødvendigvis prisen, det er i højeste grad tilliden til butikken, og tillid til at den bliver drevet af professionelle. Alle undersøgelser peger på, at personbilleder skaber tillid – og at de billeder understøtter salg, – hvorfor så ikke bruge dem?” spørger Mads Vang Christensen.

For yderligere information kontakt venligst:
Kommunikations Bureauet ZSign
Mads Vang Christensen
Amtmandsvej 1. 1st
4300 Holbæk
Mail: mail@zsign.dk
Tlf. 2673 0373
web: www.zsign.dk