I 2006 blev der i Europa brugt mere end otte milliarder euro på online markedsføring. Med høje vækstrater forventes markedet at vokse til over ti milliarder euro allerede i år, viser tal fra IAB Europe. Udviklingen drives i høj grad af innovative annoncesystemer og her er danske adServing International helt i front.
Digitaliseringen af mediefladerne har medført et kraftigt stigende behov for professionelle systemer, som kan håndtere elektronisk annoncering. Øget brug af det digitale sendenet, Internet og online-annoncering, skaber et marked i kraftig vækst. Med udgangspunkt i et unikt system, som adServing International har udviklet, er virksomheden på få år blevet markedsledende på feltet for integrerede løsninger til onlinemedier.
Sammensmeltning af medietyper
Blandt danske kunder er nu Bonnier, QXL og MediaProvider, det tidligere Ncom Publications.
”Der er mange systemer på markedet, men vi valgte af outsource til adServing International på grund af deres omfattende service, og fordi opgaven simpelthen var for omfattende for os. Vi fik den rette opmærksomhed, og vi oplevede en stor fleksibilitet,” fortæller Ulrik Krag, der er administrerende direktør i MediaProvider. MediaProviders online medier viser over en million banners dagligt og med tiden vil MediaProvider integrere deres online-tv service med adServings platform. Det skaber med slag nogle helt nye muligheder.
Adfærdsstyrede nyheder
Det er nemt og billigt at tilrettelægge eksempelvis nyhedsmængden, så den er præcist designet til brugerens adfærd. Efterhånden som en læser på et digitalt medie klikker sig gennem nyhederne, opbygges en digital brugerprofil. Så lagrer man simpelthen identiteten på artiklerne relateret til brugerens cookie eller anden identitet. Den cookie eller identitet, brugeren har på en hjemmeside, kan med adServing Internationals teknologier kombineres med et mobiltelefonnummer, et abonnementsnummer og andre unikke identifikatorer. Det betyder, at den individuelt tilpassede information kan rettes direkte mod individet på gaden, i butikkerne, på arbejdspladsen og i hjemmet præcist det antal gange annoncekampagnen foreskriver.
Finansiering af fremtidens medier
Dette mediebillede skaber helt nye udfordringer for annoncører og medieejernes forretningsmodeller. Det er nu muligt at præcisere reklamekampagner direkte til enkeltprofiler på tværs af medier, takket være adServing Internationals annoncesystem. Systemet åbner op for intelligent multimedial annoncehåndtering, og er dermed en helt afgørende faktor for finansieringen af fremtidens mediebillede.
Pressekontakt
Jesper Møller, Adm. Direktør
adServing International A/S
+45 33 28 41 41
jesper@adservinginternational.com
Om adServing
adServing International udlejer annoncesystemer til håndtering af onlineannoncer og anden digital annoncehåndtering. Virksomheden er repræsenteret med hel- eller delvistejede agenturer i Danmark og Sverige og har salgsaktiviteter i Finland. adServing Internationals annoncesystemer anvendes i dag i ni europæiske lande. Virksomheden har en klar strategi med fokus på hele Europa og forventer at være repræsenteret i 25 europæiske lande i 2010. adServing Internationals kunder tæller blandt andet MTG, Bonnier og QXL. For mere information om adServing International besøg www.adservinginternational.com