Dansk software i global koncern

Den internationale ingeniørvirksomhed GEA NIRO A/S vil installere software fra danske CapaSystems i 60 søster- og datterselskaber fordelt over hele kloden. Programpakken CapaInstaller® Management Suite kan dermed spare virksomheden for store beløb og trivielle supportopgaver.

GEA NIRO A/S beskæftiger 3.300 medarbejdere, heraf ca. 425 i Søborg. Virksomheden stiller store krav til IT-driften, der konstant skal servicere og opdatere både hardware og software. Samtidig er GEA NIRO A/S en internationalt arbejdende virksomhed, hvor hovedparten af computerne er bærbare. Det betyder, at support skal foregå smidigt via netværk. CapaSystems matchede i den forbindelse alle GEA NIRO A/S´ behov og var derfor et naturligt valg, da GEA NIRO A/S skulle indkøbe software til optimering af IT-drift og -support.

9 gange hurtigere opbygning af softwarepakker

De primære besparelser har for GEA NIRO A/S ligget i opbygningen af de softwarepakker, som virksomhedens ansatte benytter på deres arbejdsstationer og laptops. Hvor det tidligere kunne tage over 30 timer at lave en pakke, kan det nu gøres på helt ned til fire timer.
De store krav til effektiv IT, sikkerhed og opdateret software betyder, at GEA NIRO A/S næsten konstant er i gang med udrulning af nye PC’er og softwarepakker. Hidtil har en sådan udrulning på 100-150 maskiner taget 4-6 måneder at gennemføre.
”Dette arbejde tager nu snarere 4-6 uger,” fortæller Jens Bruun Andersen, der er IT-chef i GEA NIRO A/S.

Bedre IT-Support

Samtidig kan IT-medarbejderne i GEA NIRO A/S bedre leve op til målet om, at al support skal ske centralt.
”Det er faktisk lykkedes at rykke supporten tilbage til IT-afdelingen i stedet for, at den foregår ude hos de enkelte brugere. Det har sparet mange penge og timer, og supporten er faktisk blevet bedre,” siger Jens Bruun Andersen.

CapaInstaller som strategisk ledelsesværktøj

Men GEA NIRO A/S har også fået andre muligheder:
”Vi benytter hele CapaInstaller Management Suite. Licensstyringen har eksempelvis givet os et overblik, vi aldrig har haft før, og muligheden for at monitorere vores samlede PC-installation giver os nye ledelsesmæssige værktøjer,” siger Jens Bruun Andersen.
”Visionen de kommende år er at benytte CapaInstaller over landegrænser. Vi arbejder på at samle vores divisions IT-drift i en række driftscentre, og det er helt oplagt at benytte CapaInstaller som grundlag for support, remote-opdateringer og drift i den forbindelse,” siger Jens Bruun Andersen.

For yderligere informationer kontakt venligst:
CapaSystems A/S
CEO Stig Bo Birch, Roskildevej 406,
2640 Hedehusene, tlf. +45 7010 7055
sb@capasystems.com
www.capasystems.com