Små og mellemstore virksomheder oplever et stigende behov for mobilitet og produktivitet. For at imødekomme dette introducerer Aastra ny i7.6-software til Ascotel-telefonsystemerne, så mobil- og fastnettelefoni nu spiller endnu bedre sammen. Den fuldstændige integration af mobiltelefoni med nyudviklet software gør det nemt at håndtere telefonien effektivt – og på kontoret er det en kraftfuld og innovativ løsning til SMV-markedet. Tre nye telefoner udvider desuden Aastras store spændvidde inden for kontor-telefoni.
Med sin markante tilstedeværelse på telefonimarkedet for erhvervskommunikation er Aastra godt placeret i forhold til at forstå små og mellemstore virksomheders behov. Ved at betone effektivitet og mobilitet understøtter Aastra virksomhederne i at få mest ud af deres eksisterende løsninger eller nye Ascotel-systemer og forbedre medarbejdernes produktivitet.
Mobil integration
En af de mest spændende features ved den nye i7.6-version er den forbedrede integration af mobiltelefoner med det øvrige telefonsystem. Uden at skulle installere ny software på mobiltelefonerne kan medarbejdere på farten nyde godt af de samme, populære features som på deres fastnettelefoner – eksempelvis viderestilling, konferencekald og call back. Ydermere er den forbedrede integration af mobiltelefoni omkostningsbesparende i forhold til den interne håndtering af opkald.
Alsidige, åbne standarder
Desuden kan nyere mobiltelefoner – som eksempelvis Nokia E-serien – udnytte den alsidighed, der ligger i de åbne standarder. Små og mellemstore virksomheder kan dermed let skabe sig en enkel og effektiv telefoniløsning ved at anvende mobiltelefonerne på WiFi-netværket.
Den nye Aastra Office Suite har en ekstremt brugervenligt CTI-grænseflade (Computer Telephony Integration) til at håndtere al kommunikation effektivt med eksempelvis MS-Outlook. Med et intuitivt og velstruktureret interface kan medarbejderne benytte størstedelen af de mange telefonifunktioner fra PCen og tilrette brugerflade og funktioner efter behov. Det gælder eksempelvis registrering af kontakter, opkald og beskeder, profil for tilstedeværelse, alarm ved møder og aftaler, valg af meddelelse om mistede opkald osv. Office Suite kommer kun frem, når man ønsker det, så man undgår at blive forstyrret i sit arbejde, og omvendt er det der, når man har brug for det – eksempelvis når man laver opkald direkte fra adresse-kartoteket.
Stigende efterspørgsel
“Små og mellemstore virksomheder efterspørger i højere grad end nogensinde før kommunikationsredskaber, der er lige så effektive som dem, større virksomheder anvender. Vores nye i7.6 og Office Suite-softwaren matcher denne efterspørgsel perfekt. De nye løsninger understreger endvidere den voksende betydning af software til virksomhedskommunikation, og Aastra har den nødvendige ekspertise til at tilbyde sine kunder det bedste af åben standard-teknologi,” siger Claus E. Kotasek, adm. direktør for Aastra Telecom i Norden.
Med lanceringen udvider Aastra med tre nye, digitale telefoner: Office 60, 70 og 80. Disse nye telefoner har samme funktionelle og intuitive design, som blev introduceret med Aastras succesfulde serie af IP-telefoner, der blev lanceret tidligere i 2007. Office 70 og 80 inkluderer også en integreret headset-tilslutning (DHSG-standard), og Office 80 har et elegant baggrundsbelyst display og integreret keyboard.
Aastra Telecom
Aastra Telecom er en international koncern med hovedsæde i Canada. Aastra er ledende inden for udvikling af telekommunikationsløsninger til alle typer virksomheder – såvel store som små. Løsningerne er innovative og integrerede og dækker alle virksomhedens kommunikationsbehov.
Aastras løsninger optimerer og effektiviserer virksomhedens kommunikation ved at tilbyde kunderne en komplet serie af IP-baserede samt traditionelle kommunikations¬værktøjer – herunder telefoner, systemer og applikationer. De IP-baserede løsninger bygger på åbne standarder. For yderligere information om Aastra – besøg vores hjemmeside på www.aastra.com.