Søgemaskiner og brugere er glade for opdaterede websites. Når der hele tiden sker noget nyt på dit website, signalerer det, at din virksomhed er aktiv og engageret. Derfor er det en god idé, at have løbende nyheder. Det vil desuden også trække dit website højere op på søgemaskinernes resultatside.
Der er dog flere ting, man skal være opmærksom på. Først og fremmest er det vigtigt at man er konsekvent. Vælger man, at have en nyhedsside, så skal der leveres – og gerne hver dag. Et dødt nyhedssite er ikke noget værd, når det kommer til søgemaskineoptimering. Noget andet er, at nyhederne skal være unikke. Hvis man blot sakser andre steder fra, opdages det af søgemaskinerne, og det kan iøvrigt være ulovligt.
En tredje ting er, at for at få det optimale udbytte, må man skrive nyheder som indeholder de keywords, man iøvrigt optimerer sit site efter – altså de tekster, man gerne vil kunne findes gennem, når folk søger via en søgemaskine.
Jeg leverer nyheder til flere virksomheders websites, og det foregår således:
Jeg opretter en medieovervågning på de søgeord, som virksomhederne i forvejen har som keywords. Det giver en daglig strøm af nyheder og en gang om ugen udvælger jeg de, eksempelvis, fem bedste. Jeg omskriver dernæst nyhederne, så de bliver unikke og mættet med de pågældende keywords. Nyhederne kan så efterfølgende dagligt uploades til sitet.
Søgemaskinerne og brugerne vil derefter altid kunne finde relevante og daglige nyheder på de pågældende sites. SEO-resultaterne viser sig efter få uger.
Kontakt mig gerne, hvis du vil høre mere om mulighederne, på:
hh@ytr.dk eller 21 77 79 21