Individuelle nyheder – hele dagen lang

Målrettet indhold til den enkelte bruger har længe været gængs på Internettet. Fremtidens digitale platform breder sig nu over hele informationssfæren og involverer samtlige digitale medier. Individuelt tilpasset indhold kan derfor tilbydes på tværs af de enkelte medier og følge brugeren dagen igennem.

Elektroniske skærme i butikker, mobiltelefoner, fastnet, tv og radio, Pc’en på arbejdet og hjemme – uanset hvilket medie man møder i løbet af dagen, vil det levere indhold, der matcher den enkelte brugers profil. Dette er muligt i kraft af adServing Internationals annoncesystem, som det danske selskab selv har udviklet.

Adfærdsstyrede nyheder
Det er nemt og billigt at tilrettelægge eksempelvis nyhedsmængden, så den er præcist designet til brugerens adfærd. Efterhånden som en læser på et digitalt medie klikker sig gennem nyhederne, opbygges en digital brugerprofil. Så lagrer man simpelthen identiteten på artiklerne relateret til brugerens cookie eller anden identitet.

Effektiv annoncehåndtering
Den cookie eller identitet, brugeren har på en hjemmeside, kan med adServing Internationals teknologier kombineres med et mobiltelefonnummer, et abonnementsnummer og andre unikke identifikatorer. Det betyder, at den individuelt tilpassede information kan rettes direkte mod individet på gaden, i butikkerne, på arbejdspladsen og i hjemmet præcist det antal gange annoncekampagnen foreskriver.

Finansiering af fremtidens medier
Dette mediebillede skaber helt nye udfordringer for annoncører og medieejernes forretningsmodeller. Det er nu muligt at præcisere reklamekampagner direkte til enkeltprofiler på tværs af medier, takket være adServing Internationals annoncesystem. Systemet åbner op for intelligent multimedial annoncehåndtering, og er dermed en helt afgørende faktor for finansieringen af fremtidens mediebillede.