Info:Revision får overblik med Aastras OfficeSuite

Det var først og fremmest ønsket om effektiv intern IP-telefoni, der i forsommeren 2008 fik Info:Revision til at kigge sig om efter et nyt telefonisystem. Flere muligheder blev overvejet og gennem forhandleren Vincentz blev en Aastra-løsning valgt – blandt andet på grund af applikationerne i OfficeSuite, som giver medarbejderne fuldt overblik over hinandens tilstedeværelse.

Info:Revision havde tidligere et ældre internt IP-telefonanlæg, som stod for udskiftning. Udfordringen var at effektivisere omstilling og virksomhedens overblik over medarbejdernes tilstedeværelse. Info:Revision ønskede derfor et system, som kunne integreres med Exchange 2007 og som kunne spare både medarbejdere og kunder ventetid samt forgæves omstillinger.
”Vi ringede og snakkede med andre Aastra-kunder for at høre om mulighederne og brugererfaringer, og på den baggrund valgte vi Aastra, som leverandør,” siger IT-chef Simon Okkels fra Info:Revision.

Overblik over kollegerne tilstedeværelse
Løsningen er baseret Aastra Ascotel 2065R og OfficeSuite installeret på alle medarbejderes computere. Det giver Info:Revisions omkring 100 medarbejdere overblik over hinandens tilstedeværelse, mulighed for omstilling og opkobling til virksomhedens Exchange 2007-server, hvilket giver mulighed for integration med kalender og mail. På den måde kan servicen og effektiviteten øges, fordi der altid er styr på, hvor ens medarbejdere er, og om de er tilgængelige. Eksempelvis vil Aastra Ascotel 2065R via Exchange automatisk registrere, om en person har angivet en aftale eller et møde og omstille telefonen til en anden ledig medarbejder.
”Vores telefoniløsning skal give os overblik over, hvor folk er i organisationen og lette kontakten. Det er lykkes. Samtidigt har vi i den grad kunne effektivisere vores omstilling, og det giver naturligvis en bedre service og kundepleje,” fortæller Simon Okkels.

Telefoni rykker over på computeren
Alle brugere har installeret OfficeSuite i forbindelse med Aastra-løsningen. Det giver mulighed for, at alle medarbejdere kan se hinandens tilstedeværelse direkte på computerskærmen, omstille med et museklik og ringe op blot ved at markere et nummer på skærmen.
”Der er endnu mange funktioner, som vi slet ikke er begyndt at bruge. I første omgang har vi fået et telefonsystem, som fungerer og som vores medarbejdere er tilfredse med. På længere sig vil vi måske overveje mulighederne for udvidelser, eksempelvis med GSM,” siger Simon Okkels.

Løsningen:
Aastra Ascotel 2065R
ca. 100 Office 80IP telefoner, med PoE, 100 OfficeSuite klienter og free Seating
2 stk. Office 1560 PC-OB

Løsningens fordele:
• Hurtigere kundebetjening
• Bedre overblik i virksomheden
• Effektivisering i receptionen
• Mere tilfredse medarbejdere og kunder
• Integration med Exchange

Om Info:Revision
INFO:REVISION er statsautoriserede revisorer og økonomiske rådgivere for mere end 1400 virksomheder i næsten alle brancher. INFO:REVISION blev etableret i 1986. Virksomheden har i dag ca. 100 medarbejdere og bor i Søborg.