AdServing Danmark introducerer intelligente kampagner med ny teknologi. De nye annonceformer på Internettet skaber både øget omsætning og mere præcis afregning. Som noget helt unikt tilbyder adServing Danmark, at de nye teknologier kobles sammen i et komplet system, og det forventes at rykke markedet for onlineannoncering. De første danske medier er allerede i fuld gang med at udnytte de nye teknologier.
Intelligente redskaber til håndtering af annoncer på internettet går nu ind i en ny fase. Bag begreberne TTL og ETC gemmer der sig nogle helt nye muligheder for online-annoncering. Time Target Limit (TTL) gør det muligt at gøre prisen annonceeksponering afhængig af, hvor lang tid annoncen rent faktisk vises. Det er en stor fordel i de tilfælde, hvor brugerne benytter sider som link stier for at komme til det ønskede content.
Præcis afregning for internetannoncering
”De traditionelle systemer er ikke i stand til at skelne mellem, om folk er på en given side blot for at komme videre, eller om de allerede er det ønskede sted – hvilket har meget stor betydning for kvaliteten af annonceeksponeringen. adServing Danmark tilbyder nu som de første i Danmark at målrette kampagner med TTL, hvilket betyder lavere pris for hurtige eksponeringer, men også en lidt højere pris for de længerevarende visninger af høj kvalitet,” siger Rasmus Kjærgaard fra adServing Danmark. Det giver en præcis afregning.
Rammer på individniveau
Samtidig introduceres Evolved Traffic Campaigns (ETC). Denne type kampagner tager højde for hvor mange gange en bestemt person har set et bestemt banner – og hvilke handlinger personen har foretaget. Har brugeren allerede købt varen eller set banneret et givent antal gange, udskiftes det med næste banner i kampagnen. På den måde undgås spildte visninger, og det smarte er, at ETC fungerer på tværs af sites.
”Vi kan følge folk på de forskellige sites, hvis annoncering vi håndterer, og dermed kan vi både ramme bredt og helt ned på individniveau,” fortæller Rasmus Kjærgaard om ETC.
Unik kombination af intelligente redskaber samlet
adServing Danmark er den første virksomhed på verdensplan til at kombinere de nye teknologier i et komplet annoncehåndteringssystem, som allerede i vid ustrækning benyttes af danske og internationale medier og annoncebureauer.
De nye teknologier har i høj grad været med til at udvikle markedet, og adServing har nye teknologier på vej, som blot venter på at digitalt tv og radio bliver normen. Når det sker, vil adServings annoncesystemer være i stand til at følge individer med relevante annoncekampagner på tværs af medier og enheder.
Danske medier og bureauer interesserede
De kommercielle aspekter forventes af disse muligheder forventes at være endog meget store.
Rasmus Kjærgård siger:
”Der er ingen tvivl om at fremtidens onlineannoncering vil basere sig på underliggende lag af intelligent styring. Det er simpelthen her mulighederne eksisterer for at optimere og vi oplever, at vores kunder er meget interesserede i muligheder.”
I øjeblikket er 10-12 større danske medier i gang med at udnytte de intelligente annonceringsredskaber fra adServing. adServing Danmark er børsnoteret på First North.
Om adServing Danmark A/S
adServing Danmark A/S, er en del af adServing International A/S(Noteret på First North) udlejer annoncesystemer til håndtering af online annoncer og anden digital annoncehåndtering. Virksomheden er repræsenteret med hel– eller delvist ejede agenturer i Danmark og Sverige og har salgsaktiviteter i Finland. adServing Internationals annoncesystemer anvendes i dag i ni europæiske lande. Virksomheden har en klar strategi med fokus på hele Europa og forventer at være repræsenteret i 25 europæiske lande i 2010.