Aastra Telecom lancerer en teknologisk banebrydende ny IP-platform med kommunikationssoftwaren Aastra 5000. Systemet kan håndtere op til 150.000 brugere og henvender sig derfor til større organisationer på et globalt marked. Aastra 5000 er et åbent kommunikationssystem som på alle måder er indrettet til integration med virksomheders øvrige kommunikation og IT-systemer, det kalder Aastra IP-telefoni 2.0.
IP-telefonimarkedet har høje vækstrater og udskiftninger mod mere moderne løsninger går stærkt. Hvor det tidligere blot handlede om at flytte traditionel telefoni over på IP, er der nu tale om et nyt ryk i retning af integration i dybden med virksomhedernes IT-systemer. Denne integration, IP-telefoni 2.0, bygger på åbne standarder og åbner for et væld af nye muligheder og applikationer, som alle har til mål at gøre hverdagen mere effektiv og sænke priserne på telefoni.
Aastra har som en af verdens førende udviklere af IP-løsninger netop introduceret Aastra 5000, som er en højtydende kommunikationsplatform for virksomheder med mellem 100 og 150.000 brugere. Aastra 5000 er udviklet til virksomheder med mange adskilte lokationer og mange specielle behov for telefonihåndtering.
Flytter markedet med åben arkitektur
”Aastra er blandt de tre største i Europa inden for enterprise communication, og vi har traditionelt været størst blandt de mindre virksomheder med under 100 brugere. Med den nye Aastra 5000 kommunikationsplatform kan vi tilbyde markedets mest omfattende og integrerede løsninger til selv de allerstørste organisationer,” siger Aastras nordiske direktør Claus Kotasek.
Aastra 5000 bygger på SIP-standarden, og det betyder fuld kompatibilitet med stort set alle kendte telefonityper: SIP video, H323, DECToverIP®, SIP WiFi eller GSM WiFi, SIP- eller Aastra Softphones. – SIP Trunking interfaces og mange andre. Aastra 5000 er en åben arkitektur, som tillader integration med Microsoft Office Communication server og Exchange 2007.
Enkel administration samler alle IP-standarder under ét
Al administration af Aastra 5000 kan foretages via en normal webbrowser. Alle data om brugere, netværk, soft- og hardware lagres i en central og meget sikker database, hvilket gør konfiguration og overvågning enkel. Takket være den åbne unix-baserede arkitektur, som Aastra 5000 er opbygget omkring, findes der en lang række applikation, som kan gøre hverdagen nemmere. Det er blandt andre:
Aastra Communication portal (ACP) med Multimedia Contact center, IP Conference bridge, Telephony Web portal (TWP): Web-based CTI, Web-based Softphone, Presence management, reporting, Unified Communication Platform (UCP) comprehensive Unified Communications solution samt mange andre standarder og udbredte løsninger.
Se mere på www.aastra.dk og kontakt os gerne for yderligere information.
Aastra Telecom Denmark
Roskildevej 342 B, 2.
2630 Tåstrup
Telefon +45 43 305 305
www.aastra.dk
Om Aastra Telecom
Aastra Telecom er en international koncern, som er ledende inden for telekommunikations-løsninger til alle typer virksomheder. Med hovedkvarter i Concord, Ontario, Canada udvikler og markedsfører Aastra innovative og integrerede løsninger, som dækker alle kommunikationsbehov. Det gælder såvel store som mindre virksomheder. Aastras løsninger optimerer og effektiviserer virksomhedens kommunikation ved at tilbyde kunderne en komplet serie af IP-baserede samt traditionelle kommunikationsværktøjer – herunder telefoner, systemer og applikationer. De IP-baserede løsninger bygger på åbne standarder. For yderligere information om Aastra – besøg vores hjemmeside på www.aastra.com