Lemvigh-Müllers rådgivning dækker ikke blot de enkelte produkter. Organisationens omfattende viden om komponenter bruges nu i stigende omfang til support i forbindelse med sammensætning af komplicerede enheder.
Lemvigh-Müllers erfaring med, hvordan forskellige komponenter fungerer, når de spiller sammen, kommer nu kunderne til gode. Når der leveres avancerede komponenter til specialbyggede bokse, er det sjældent de enkelte dele, der gør knuder, men snarere deres indbyrdes interaktion. Dét har Lemvigh-Müller en omfattende viden om, og man har derfor taget initiativ til et tættere samarbejde med kunderne om support i selve produktionen frem for blot at rådgive om enkelt-produkters egenskaber.
Intet projektansvar
”Det er vigtigt at understrege, at vi aldrig tager ansvaret for et projekt – men vi støtter op om kundernes projekter ved at yde det, vi kalder applikationssupport. Her kigger vi ikke blot på de enkelte produkter, men indgår i et nærmere samarbejde om, hvordan komponenterne spiller sammen for at opnå et ønsket resultat,” fortæller Sven Møller, der er applikationsteamleder hos Lemvigh-Müller.
En naturlig udvikling
Det er et nyt fokus fra Lemvigh-Müllers side, men der er tale om en naturlig udvikling, mener Sven Møller: ”Vi er jo totalleverandører til mange projekter, og derfor forventes det i stigende grad, at vi kan tilbyde mere end blot leverance af komponenter. Hvis vi ikke kan hjælpe med rådgivning om, hvordan vores komponenter indgår i et sammenspil, så stiller det kunderne i en dårligere situation – og vi risikerer ikke at få ordren,” mener Sven Møller.
Unik viden stilles til rådighed
Som uafhængig leverandør af komponenter fra et væld af producenter besidder Lemvigh-Müller en unik viden, som ikke findes andre steder. Når enheder fra eksempelvis Siemens og Mitsubishi kobles sammen, er det vanskeligt at få support fra producenterne om enhedernes indbyrdes vekselvirkninger, og det er i de situationer, Lemvigh-Müllers know-how i stigende grad bliver en ressource for danske virksomheder.