Mobil- og stationær telefoni smelter sammen

Aastra Telecom udvisker forskellen mellem mobile og stationære telefoner. Med den nye GSM- og WiFi- telefon Nokia E60 og IP-telefoniserveren NeXspan IP call server er der kun behov for én telefon. Løsningen kombinerer alle fordelene ved den stationære og den mobile telefon.

Der er en stigende interesse for at kombinere faste telefoner med mobiltelefonernes frihed i ét enkelt nummer og én telefon. Det kan lade sig gøre med de nye dual-mode telefoner, der både kan benytte GSM og WiFi. Aastra Telecom tilbyder nu en løsning, som gør, at virksomheder kan gå over til dual-mode telefoni uden at skulle installere nyt software på IP-telefoniserveren.

Aastra Telecom, der er førende inden for udviklingen af IP-telefoni til erhvervslivet, har valideret Nokia E60 og fundet den 100 procent kompatibel med Aastras SIP-baserede Voice over IP-systemer. Nokias E60 har en række populære features såsom håndfri mode, høj skærmopløsning og andre nye, teknologiske tiltag, der vil tilfredsstille de mest krævende forretningsfolk. – Men først og fremmest kan den uden videre kobles direkte på Aastras NeXspan IP-system.

I det øjeblik, Nokia E60 bliver genkendt af virksomhedens WiFi-netværk, bliver telefonen også genkendt af Aastras NeXspan-platform og er dermed en del af virksomhedens IP-telefoniløsning. Det betyder, at alle de services, som stationære IP-telefoner har, med ét også kan udnyttes på mobiltelefonen. Eksempelvis vil telefonen indgå i virksomhedens omstillingssystem, data om tilgængelighed vil blive udvekslet automatisk, og alle de oplysninger, som Aastras call server indeholder, vil også stå til rådighed på mobiltelefonen.

Claus E. Kotasek, adm. direktør for Aastra Telecom i Norden, siger:
”Sammensmeltningen af mobile og stationære telefoner er en markant udvidelse af virksomhedernes muligheder, og samtidig er det et spring for os som teknologi-leverandører til erhvervsmarkedet. Det er nu for alvor teknologisk muligt – og attraktivt – at gå over til en telefonipolitik, der bygger på én telefon pr. medarbejder. De umiddelbare gevinster er meget billig telefoni, mobilitet og overførsel af de avancerede kommunikationsmuligheder fra virksomhedens netværk til mobile enheder.”

Aastra Telecoms teknologier bygger på åbne standarder og kan derfor integreres i mange miljøer. Nu giver Aastras NeXspan-systemer, der leverer IP-telefoni til tusindvis af virksomheder verden over, også mulighed for, at mobiltelefoner kan integreres i virksomhedens IP-strategi. Resultatet er gratis opkald, funktionalitet og mobilitet. NeXspan kan også kombineres med Aastras i2052 softphone via Aastras avancerede telefoni applikationer.

For yderligere information kontakt venligst:
Heidi Wrist-Elkjær
Aastra Telecom Denmark
Roskildevej 342 B, 2. – 2630 Tåstrup
Telefon +45 43 305 305
www.aastra.dk

Aastra Telecom
Aastra Telecom med hovedkvarter i Concord, Ontario, Canada, udvikler og markedsfører produkter og systemer til kommunikationsnetværk. Aastra er en ledende, global leverandør af IP-telefoni og løsninger inden for kontaktcentre til både store og mindre virksomheder i hele verden. Aastra supporterer kunder i 30 lande og er repræsenteret i 17 lande. Kunderne tæller bl.a. IBM, Microsoft og Nato. En stor del af Aastras kerneforretning kommer via opkøb af 1.-klasses selskaber i Europa og Nordamerika.

Aastra er i Norden repræsenteret gennem tre selskaber, og deres telekommunikations-løsninger sælges gennem et net af mere end 150 professionelle partnere. Kundens behov er altid i fokus, og Aastra tilbyder såvel avancerede IP-løsninger og trådløs telefoni som avanceret og brugervenligt software, der integrerer virksomhedens dataapplikationer, herunder bl.a. professionelle kontaktcentre. Aastra Technologies Limited er af Frost & Sullivan blevet tildelt verdens mest prestigefyldte pris for god vækstledelse: Growth Strategy Leadership 2006.