Mobile Extensions gør almindelige mobiltelefoner til en del af virksomhedens IP-telefonisystem. Dermed bliver det for første gang muligt at operere med ét telefonnummer per medarbejder. Det er både nemt og billigt, for det er virksomhedens eksisterende teknologier, der benyttes.
Mobile Extensions giver mobiltelefoner fuld adgang til alle de fordele, der er ved at være tilknyttet virksomhedens IP-telefoni. Samtidig kan virksomheder nu operere med ét nummer pr. medarbejder, uanset om medarbejderen er på farten med mobilen eller sidder ved sin stationære IP-telefon. Det sparer tid og penge og gør det nemt at finde den medarbejder, man har brug for.
Spar tid med mobiltelefon på IP-netværket
”Det nye er, at mobiltelefonerne bliver en del af virksomhedens IP-telefonisystem. Dermed kan medarbejdere, som befinder sig langt fra arbejdspladsen også nyde godt af de nye muligheder, som det interne telefonsystem giver i kraft af adgang til IP PBX-serveren. Man behøver derfor ikke længere at bekymre sig over, hvor en medarbejder og på hvilket nummer, og det skaber en øget effektivitet,” siger Peter Lilja, der er markedsansvarlig for Aastra i Sverige. Eksempelvis vil alle medarbejdere have overblik over, hvilke kolleger der taler i telefon, og på den måde kan forgæves opkald reduceres.
IP-services til mobilt netværk
Text-messaging og telefonsvarer vil også kunne håndteres direkte fra virksomhedens IP PBX-server. Det betyder, at al telekommunikation bliver uafhængig af lokale enheder, fordi alt er samlet centralt. Det giver helt nye muligheder for erhvervslivet. Peter Lilja nævner følgende fordele ved Mobile Extensions:
• ét-nummerløsning – på tværs af alle enheder og lokationer
• effektiv kommunikation via information om mobilens status, adgangskontrol mv.
• mobiltelefonen indgår i virksomhedens muligheder for viderestiling, konferencekald, sekretærscreening, opkobling til mailserver etc.
• besparelser ved at route mobilopkald til billigste operatør og mindske antallet af telefonenheder
Hurtig installation
Virksomheder, der allerede har installeret en IP-løsning baseret på en Aastra PBX, kan for få hundrede kroner købe et unlock, der gør Mobile Extensions mulig selv med ældre mobiltelefoner.
”Virksomheder, der benytter IP-telefoni, har en PBX, og det er den, som styrer IP-telefonien. Vi kan tilbyde at lægge alle de services, som PBXen har indbygget, over på en mobil platform, så mobiltelefoni bliver fuldstændig integreret med virksomhedens øvrige kommunikationssystemer,” siger Peter Lilja, der påpeger, at der ingen løbende udgifter er forbundet med etablering af Mobile Extensions.
For yderligere information kontakt venligst:
Heidi Wrist-Elkjær
Aastra Telecom Denmark
Roskildevej 342 B, 2.
2630 Tåstrup
Telefon +45 43 305 305
www.aastra.dk
Aastra Telecom
Aastra Telecom med hovedkvarter i Ontario, Canada, udvikler og markedsfører produkter og systemer til kommunikationsnetværk. Aastra er en ledende, global leverandør af IP-telefoni og løsninger inden for kontaktcentre til både store og mindre virksomheder. Aastra er repræsenteret i 17 lande og supporterer kunder i 30 lande. Kunderne tæller blandt andre IBM, Microsoft og Nato.
Aastra er i Norden repræsenteret gennem 3 selskaber, og telekommunikations-løsningerne sælges via et net af flere end 150 professionelle partnere. Med kundens behov i fokus tilbyder Aastra både avancerede IP-løsninger, trådløs telefoni og brugervenligt software, der integrerer virksomhedens dataapplikationer, herunder blandt andet professionelle kontaktcentre.
Aastra Technologies Limited er af Frost & Sullivan blevet tildelt verdens mest prestigefyldte pris for god vækstledelse: Growth Strategy Leadership 2006.