ad pepper har overtaget Webgains, og det fører til introduktionen af Webgains avancerede annoncenetværk i Skandinavien. For annoncører betyder det helt nye muligheder for maksimering af web-marketing, og for online-medierne kan netværket sikre optimal indtjening.
Et nyt, kommissionsbaseret annoncenetværk åbner i Skandinavien med markedsledende ad pepper A/S i ryggen. Webgains, som ad pepper overtog i 2006, har opbygget det mest avancerede og samtidig brugervenlige affiliate-system på Internettet, og det får skandinaviske medier og online-butikker nu glæde af.
Avanceret platform
Webgains-platformen henvender sig til affiliate-segmentet, hvor kundens vej fra annonce til køb bliver sporet og danner baggrund for en procentvis udbetaling til det website, som skaffede kunden. En af de nye features, som Webgains nu introducerer i Skandinavien, er tracking uden cookies. Teknologien er baseret på flashteknologi og muliggør tracking, hvor cookies er valgt fra. ”Det betyder, at vi kan tracke 7 pct. mere salg. Det giver bedre overblik over en annoncesatsning for e-butikkerne samt større kommission til medieejerne,” fortæller Peter Østrem, der er Business Development Director hos ad pepper media A/S.
Fuld gennemsigtighed
Den nye, udvidede tracking giver parterne mulighed for at følge en annoncesatsning til mindste detalje. Annoncører kan hele tiden følge performance hos de enkelte affiliates og løbende justere kommissionen efter det aktuelle salg. Desuden har Webgains en række, nye features for præsentation af varer. Ud over at kunne tilbyde de vante bannerformater kan en onlinebutik nu uploade et komplet varekatalog og lade medierne om at bestemme, hvordan det skal præsenteres.
Store muligheder for alle parter
Onlineannoncering er drevet af væksten i e-handel. Den direkte sammenhæng mellem den boomende e-handel og annoncering betyder, at onlineannoncering i Skandinavien er en mia.-forretning, som er i fremgang. Samtidig er der kun ganske få spillere på markedet, der har så avancerede løsninger som Webgains. Derfor forventer Webgains at kunne opbygge en lukrativ forretning for alle parter på meget kort tid, siger Peter Østrem fra ad pepper media A/S.
Webgains har allerede underskrevet de første kontrakter med flere større annoncører i Danmark – heriblandt Danske Spil, Sterling og Dansk Mikro Bryg.
Webgains vil fortsætte under eget navn som en del af ad pepper med hovedsæde i København.
For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Peter Østrem, Business Development Director
Århusgade, 6. sal
DK-2100 København Ø
P: + 45 70 20 83 88
D: + 45 38 16 06 97
M: + 45 29 68 08 38
postrem@webgains.com
www.webgains.com