Tunge erhvervsdrenge bag nyt startup-koncept

Der er ingen cola og pizza over denne uges danske startup-virksomhed. TeleDanmark og den tidligere Oticon direktør, Lars Kolind, står bag JaTak – et nyt koncept for målrettet markedsføring på Internettet.
Med storskærme og funk i højttalerne blev den røde snor bogstaveligt klippet over til JaTak.com onsdag middag. Forbrugere i Danmark og snart i flere andre lande kan nu klikke sig ind på JaTak.dk og tilmelde sig en varegruppe. Ugentligt vil brugeren så modtage en mail med de tilbud på varen. Der er flere end 300 varegrupper at tilmelde sig.
Direktør Hanne Østerby siger:
“Brugeren indtaster kun sit valg af varekatagori og sit postnummer, så vedkommende kun får tilbud fra lokalområdet. Der er altså ingen, der ved, hvem kunden brugeren er.”

JaTak har foretaget en spørgeskemaundersøgelse, der viser at 80 pct. af de danske Internetbrugere vil benytte en service som JaTak´s, hvis den eksisterede.

“Vi har lavet aftaler med omkring 25 forskellige kæder og forretninger i Danmark, men vi vil naturligvis have så mange med som muligt,” siger administrerende direktør Hanne Østerby fra Retail A/S, der ejer en tredjedel af JaTak. Resten af virksomheden deles mellem Lars Kolinds Growth.dk A/S og TeleDanmark Innovation.

Den økonomiske side er endnu en hemmelighed, men JaTak oplyser, at der er skudt et tocifret mio. beløb i virksomheden. Lars Kolind siger til BizReport, at det ser fint ud, hvis omsætningen kommer op på 5-10 mio. kr. det første år.

“Konceptet bag JaTak lyder utroligt enkelt og det er det også. Vi undrede os faktisk over, at der ikke fandtes noget tilsvarende,” siger han.

Blandt de tilmeldte detailkæder er Irma, TeleDanmark og Intersport.